Artykuł o Facebook`u

że wcale nie potrzebujesz social media?Zanim zdecydujesz się na skorzystanie z takiej usługi, zastanów się, czy twoja firma tego potrzebuje. Jeżeli masz wybitnie lokalny...zasięg, to może nie mieć sensu. Przede wszystkim ludzie

Artykuł o Facebook`u fanpage dla firm
Wykorzystaj social media do tego, żeby pozyskać nowych klientów. Wejdź na lepszy poziom kontaktu z klientami, zadbaj o znaczenie twojej firmy w internecie. Chcesz wiedzieć więcej?

A może wcale nie potrzebujesz social media?

Zanim zdecydujesz się na skorzystanie z takiej usługi, zastanów się, czy twoja firma tego potrzebuje. Jeżeli masz wybitnie lokalny...zasięg, to może nie mieć sensu.

Przede wszystkim ludzie korzystają z mediów społecznościowych w celach rozrywkowych. Spędzają w ten sposób swój wolny czas. Nie mają wtedy nastroju do podejmowania decyzji konsumenckich. Sprawdza się promowanie firm nastawionych na rozrywkę - puby, restauracje, kina, itd. Ale czy sprawdzi się promowanie w ten sposób innych usług, jak na przykład warsztatów samochodowych? No raczej słabo. W tym celu ludzie nie używają facebooka, ale Google.

Social media ma sens jako uzupełnienie promowania firmy w internecie. Jednak samo w sobie jest formą reklamy tak samo mało skuteczną jak billboard.


Chcesz firmowy fanpage? Pomyśl, czy nie zlecić tego profesjonalistom

Tak, jak kiedyś wszyscy robili strony internetowe, tak teraz wszyscy oferują "social media".

Skąd taki efekt? Wiadomo, popularność Facebooka jest ogromna, pojawia się więc idea, by wykorzystać to narzędzie do prowadzenia biznesu. Można w ten sposób promować swoje produkty, tworzyć bazę klientów, dbac o swój PR w internecie. Ale trzeba to robić dobrze. Jednak, nie wszystkie firmy oferujące usługę prowadzenia firmowego fanpejdża, robią to dobrze. Wiele z nich nie zatrudnia chociażby porządnych copywriterów, obeznanych w te klocki. To, co wydaje się łatwe i proste, wcale takie nie jest. Zamiast zyskać na wizerunku, można całkiem sporo stracić, lub nawet wyrzucić pieniądze w błoto.


O (nie)prawidłowym używaniu social media

Media społecznościowe to modny temat. Pisze się wiele o tym jakie dają możliwości, mówi się także o zagrożeniach.

Profil na fejsie ma prawie każdy. Mało kto niestety zamieszcza tam treści w sposób przemyślany - zdjęcia dzieci, domów, aut, zdjęcia z wakacji, z imprez. Lajkowanie czego popadnie , itd to co umieszczamy na fejsie, ma znaczenie w "realu". Jeśli wysyłamy CV, bo chcemy dostać pracę, możemy być pewni, że zanim pracodawca nas zatrudni, to sprawdzi nasz profil. Czy jest się czego bać?
Jeśli nie umieszczamy wszystkiego jak leci, nie rozdajemy lajków zbyt hojnie, to możemy być bezpieczni. Jednak każdy może dowiedzieć się co lubimy, na jaką partię głosujemy, jakie są nasze poglądy, na co wydajemy kasę, na jakim standardzie żyjemy, jakie mamy zwierzęta/dzieci/partnerów...

To są treści prywatne. I w tej sferze powinny takie pozostać. Pamiętajmy, że to świadczy o nas, możemy byc potencjalnie bardzo dobrymi pracownikami, jednak jeżeli na swojej tablicy źle wyrażamy się o swoim poprzednim pracodawcy (lub co gorsza - o obecnym) to może nam zamknąć drzwi do kariery. Tak więc - publikujmy treści w portalach społecznościowych w sposób bardziej przemyślany - to się opłaci.


Zjawisko social media marketing

Social media marketing: jest to (pl. marketing w mediach społecznościowych) - zjawisko polegające na zdobywaniu uwagi oraz generowaniu ruchu internetowego przy pomocy serwisów społecznościowych. Do promocji marki wykorzystuje się takie portale społecznościowe jak Facebook, Twitter, LinkedIn, Yelp, Youtube czy blogi. Media społecznościowe w ostatnim czasie odgrywają coraz większą rolę w działaniach marketingowych wielu firm, ze względu na fakt, że są łatwo dostępne dla wszystkich, którzy mają dostęp do internetu. Social media marketing umożliwia bezpośredni dostęp do pożądanej grupy docelowej, a dodatkowo obniża koszty działań marketingowych.

Social Media Marketing wykorzystuje zaangażowanie klienta na portalach społecznościowych, wobec marki lub produktu. Głównym celem działań z zakresu Social media marketing nie jest efekt sprzedażowy, ale budowanie wizerunku marki. Materiały do kampanii marketingowych tworzy się, nie tylko po to by zdobyć uwagę klienta, lecz przede wszystkim w celu zachęcenia go do dzielenia się nimi ze swoimi znajomymi. Skutkuje to zwiększeniem wiarygodności przekazywanej treści, gdyż pochodzi ona z zaufanego źródła.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Social_media_marketing