Części samochodowe - zamienniki czy oryginały?

es eksploatacji poszczególnych jego elementów, dlatego czasem konieczna może okazać się wymiana danej części. Wiele osób nie bierze tego pod uwagę i do mechanika udaje się dopiero wtedy, gdy coś sie zepsuje lub gdy zdarzy się wypa

Części samochodowe - zamienniki czy oryginały?

Czy niektóre części samochodu należy wymieniać?

W trakcie poruszania się naszym pojazdem wiele jego części po prostu się zużywa. Im częściej nim jeździmy, tym szybciej przebiega proces eksploatacji poszczególnych jego elementów, dlatego czasem konieczna może okazać się wymiana danej części. Wiele osób nie bierze tego pod uwagę i do mechanika udaje się dopiero wtedy, gdy coś sie zepsuje lub gdy zdarzy się wypadek. Takim sytuacjom lepiej jest oczywiście zapobiegać, a pozwoli nam na to regularne kontrolowanie stanu poszczególnych części naszego samochodu. Warto tutaj wziąć pod uwagę szczególnie najważniejsze elementy, takie jak hamulce, ponieważ ich awaria mogłaby skończyć się dla nas bardzo niekorzystnie zarówno pod względem bezpieczeństwa na drodze, jak i finansowym.


Czy naprawa w serwisie kosztuje dużo?

Naprawianie samochodu zawsze wiąże się z pewnymi kosztami, które w zależności od danego miejsca, będą większe lub mniejsze. Czasem wydaje nam się, że możemy zaoszczędzić na samodzielnych na prawach, jednak w ten sposób nie zawsze uda nam się poradzić sobie ze wszystkimi awariami. Jeśli chcemy, by nasz samochód został naprawiony szybko i profesjonalnie, powinniśmy go oddać do warsztatu, a to może nas nieco kosztować. Mimo, że cena może być w tym przypadku dość wysoka, warto pamiętać, że przecież płacimy tutaj za doświadczenie i wiedzę specjalistów, a ponadto zwykle dostajemy gwarancję, że naprawa będzie przeprowadzona prawidłowo i w razie jakichkolwiek problemów, wszelkie poprawi wprowadzone zostaną na koszt danego warsztatu.


Warto wiedzieć

Paliwem spalanym w silniku wysokoprężnym jest zwykle olej napędowy lub (w przypadku wolnobieżnych silników wielkogabarytowych) mazut. Istotną cechą paliw dla silników wysokoprężnych jest liczba cetanowa, która świadczy o zdolności do samozapłonu. Ponadto paliwo musi spełniać funkcje smarne w układzie wtrysku paliwa, przez co paliwa alternatywne do silników wysokoprężnych (np. zużyty lub świeży olej roślinny ? zob. olej rzepakowy) do nowoczesnych systemów wtrysku nie nadają się, ponieważ istnieje możliwość zatarcia i zablokowania sadzami precyzyjnych otworków wtryskiwaczy. Ponadto jego liczba cetanowa jest niska co jest istotną wadą (zwiększa się znacznie zwłoka zapłonu i silnik wchodzi w obszar dymienia). Znacznie lepsze są estry olejów roślinnych (tzw. biodiesel). Zużycie tego paliwa jest wyższe o kilka procent, co wynika z mniejszej wartości opałowej niż oleju napędowego. Warto wspomnieć, że pierwszy silnik wysokoprężny, zbudowany przez Rudolfa Diesla zasilany był olejem arachidowym.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym#Zasada_dzia.C5.82ania