Czy opłaca się jeździć do pracy za granicę busem?

już w XIX wieku rozpowszechniły się także omnibusy o napędzie parowym, jednak konieczność wożenia dużych masowo i objętościowo zapasów wody oraz paliwa nie sprzyjały rozwojowi konstrukcji tych pojazdów. W Anglii w 1865 rozwój paro

Czy opłaca się jeździć do pracy za granicę busem?

Historia autobusu

Poprzednikami autobusów w drogowym transporcie pasażerskim były dyliżanse i omnibusy ciągnięte przez konie. W niektórych krajach (Wielka Brytania i Francja) już w XIX wieku rozpowszechniły się także omnibusy o napędzie parowym, jednak konieczność wożenia dużych masowo i objętościowo zapasów wody oraz paliwa nie sprzyjały rozwojowi konstrukcji tych pojazdów. W Anglii w 1865 rozwój parowych omnibusów zablokowała tzw. ustawa o czerwonej fladze (Red Flag Act), praktycznie zakazująca ich używania.

Wynalezienie silnika spalinowego pod koniec XIX wieku umożliwiło powstanie omnibusów spalinowych ? czyli autobusów (auto ? sam, bus ? końcówka łacińskiego przypadku ze słowa omnibus = dla wszystkich, dosłownie ? wszystkim). Pierwsze konstrukcje (pierwotna nazwa Automobil-Omnibus, następnie Auto-Omnibus) powstały w firmie Benz na początku jej istnienia i w 1895 roku podjęły komunikację w Niemczech. Pierwsze autobusy powstawały przez zabudowę kabiny pasażerskiej na podwoziu samochodu ciężarowego i były napędzane silnikami o zapłonie iskrowym. Trzecia ? po fabrykach Daimlera i Benza ? niemiecka fabryka pojazdów silnikowych, Stoewer w Szczecinie była pierwszą fabryką autobusów4 sensu stricto. Produkcję rozpoczęto tam w latach 1899?1900. Wykonywano wtedy m.in. podwozia na eksport, karosowane w miejscu dostarczenia.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#Historia_konstrukcji


Typy autobusów

Ze względu na przeznaczenieedytuj

Autobus Mercedes jako mobilny punkt poboru krwi
autobusy komunikacji publicznej:
lokalne
podmiejskie
miejskie
tradycyjne (miejskie na olej napędowy i nowoczesne na gaz ziemny ? CNG lub LNG, hybrydowe oraz całkowicie elektryczne zasilane z akumulatorów1011)
trolejbusy (zasilany prądem)
duobusy (nowoczesne, zasilane dwoma źródłami energii: silnikiem elektrycznym pobierającym energię z sieci trakcyjnej i silnikiem spalinowym)
dalekobieżne
turystyczne (autokar)
szkolne
autobusy lotniskowe (o ograniczonej liczbie miejsc siedzących i powiększonej liczbie i szerokości drzwi)
specjalne (np. policyjne, dla Służby Więziennej, Straży Granicznej, strażackie, medyczne itp.)

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#Rodzaje_autobus.C3.B3w


Przejazdy krajowe i zagraniczne

Transport osób, zarówno krajowy jak i zagraniczny, może stanowić nieraz spory problem, szczególnie dla ludzi, którzy nie posiadają własnego samochodu. Warto w takim przypadku skorzystać z możliwości transportu busem, który należy do jednych z najtańszych metod na dość szybkie przemieszczanie się zarówno w kraju, jak i za granicą. Transport busem jest możliwy nie tylko, gdy potrzebujemy po prostu dostać się do innej miejscowości ? bardzo wiele firm transportowych organizuje również specjalne kursy zagraniczne w celu wywozu pracowników do pracy za granicę. Jest to dla korzystających z takiej oferty osób korzystne szczególnie z tego względu, że wiele busów jest wynajmowanych przez firmy zajmujące się pośrednictwem w pracy.