Jak działa hydraulika?

e spycharek ze względu na lemiesz czołowe (lemiesz ustawiony prostopadle do kierunku ruchu) bocznie przechylne (lemiesz nastawialny w płaszczyźnie prostopadłej do kierunku jazdy) segmentowe (na końcach lem

Jak działa hydraulika?

Podział spycharek

Podział spycharek
Podział spycharek ze względu na zastosowany ciągnik

gąsienicowe
kołowe
z ramą sztywną
przegubową

Rodzaje spycharek ze względu na lemiesz

czołowe (lemiesz ustawiony prostopadle do kierunku ruchu)
bocznie przechylne (lemiesz nastawialny w płaszczyźnie prostopadłej do kierunku jazdy)
segmentowe (na końcach lemiesza montowane dodatkowe ściany boczne)
czołowe skośne (lemiesz nastawialny w płaszczyźnie poziomej)
specjalne (z koszem zasypowym, karczowniki, z dodatkowymi układami regulacji, ze ślimakiem wzdłużnym, układem wibracyjnym lub impulsowym)
skośne (lemiesz ustawiony bokiem do kierunku jazdy, umożliwia boczne przemieszczanie urobku)
uniwersalne (możliwość ustawienie lemiesza w pozycjach skośnej, czołowej i przechylonej)

Podział spycharek ze względu na sposób sterowania lemieszem

hydrauliczne
mechaniczne


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka


Części muszą być oryginalne

Maszyny budowlane należą do tego typu urządzeń, które muszą odznaczać się doskonałą jakością i doskonałym poziomem wykonania, jak maszyny Caterpillar. Chodzi przede wszystkim o to, żeby każda z maszyn była niezawodna, pewna, żeby swoje zadanie spełniała bez zarzutów i pozwalała na pewien poziom zaufania wobec niej, na tyle, na ile można urządzeniom zaufać. Oczywiście, takie urządzenia nie są niezniszczalne, nie są one nieśmiertelne. Też się niszczą i też ulegają czasami uszkodzeniom. Ważne jednak, żeby je w odpowiedni sposób potraktować po usterce, żeby je odpowiednio serwisować i naprawiać. Rozwiązaniem na pewno będą tutaj serwis firmowy, który wykona wszystko na najwyższym poziomie jakości i przy zastosowaniu technologii tych samych, które były stosowane przy tworzeniu urządzenia. No i oczywiście, części do maszyn Caterpillar. Części muszą być oryginalne, muszą być tej samej firmy, bo to zapewnia maszynie trwałość i bezpieczeństwo osobom, które ją obsługują. Tylko taka maszyna nadaje się do użytkowania na budowie. Zastosowanie innych części może skutkować jakimś zagrożeniem.


Budowa spycharki

Budowa spycharki gąsienicowej

Główne podzespoły spycharki gąsienicowej to:

podwozie gąsienicowe,
rama główna,
nadwozie,
układ napędowy,
hydraulika układu napędowego,
osprzęt roboczy,
hydraulika układu roboczego.

Podwozie gąsienicowe

Podwozie składa się z dwóch ram trakcyjnych o konstrukcji skrzynkowej, które wyposażone są w rolki jezdne, rolki podtrzymujące, koła napinające, koła łańcuchowe, łańcuchy gąsienicowe z płytami gąsienicowymi. Ramy trakcyjne osadzone są na czopach wałów mocowanych do tylnej części ramy głównej oraz do wahliwej belki

stabilizatora.
Rama główna

Rama główne jest to jednolita konstrukcja spawana, utworzona przez połączenie ramy przedniej i tylnej. Do ramy przykręcone zamontowane są: chłodnice, silnik, przekładnia hydrokinetyczna (zmiennik momentu), skrzynia biegów, przekładnie boczne i elementy nadwozia.
Nadwozie
W skład nadwozia wchodzą: osłony boczne, dach silnika, błotniki, zbiornik paliwa, skrzynka akumulatorów, zbiornik układu hydraulicznego, kabina z klimatyzacją, pulpity, zewnętrzna osłona ROPS (ang. Roll Over Protection Structure).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka