Twoje auto w warsztacie

rek oferuje obecnie wiele zakładów mechaniki pojazdowej, więc z łatwością powinniśmy znaleźć ofertę, która będzie dla nas odpowiednia. Co jednak powinniśmy wiedzieć decydując się na takie rozwiązanie? Podstawową kwestią jest oczyw

Twoje auto w warsztacie

Szybka naprawa samochodów

Gdy samochód się zepsuje, a jest nam on potrzebny na teraz, warto poszukać zakładu, który zapewni nam szybką naprawę. Takie ekspresowe naprawianie usterek oferuje obecnie wiele zakładów mechaniki pojazdowej, więc z łatwością powinniśmy znaleźć ofertę, która będzie dla nas odpowiednia. Co jednak powinniśmy wiedzieć decydując się na takie rozwiązanie? Podstawową kwestią jest oczywiście koszt takich napraw, który będzie znacznie większy, niż tradycyjne usługi z tego zakresu. Wiele osób stwierdzi, że nie opłaca się nam wydawać więcej za tą samą usługę, jednak, gdy czas ma dla nas duże znaczenie, lepiej zainwestować daną kwotę, niż sprawić sobie dodatkowe problemy przez próbę oszczędzania. W takich sytuacjach bardzo łatwo o pomyłkę, która może postawić nas w kłopotliwej sytuacji, która nam zawadzi.


O rodzajach silników spalinowych - za Wikipediś:

Istnieje kilka podziałów silników spalinowych, według różnych kryteriów. Poszczególne konkretne silniki zazwyczaj daje się sklasyfikować w kilku z tak powstałych klasyfikacji.


Silnik czterosuwowy o zapłonie iskrowym ? zasada działania
Ze względu na sposób spalania można wyróżnić:

silnik spalania otwartego ? substancja (czynnik roboczy) może mieć stan gazowy o niezmienionym składzie; silnik gazowy o zewnętrznym spalaniu (zewnętrzne źródło ciepła); np. silnik Stirlinga
silnik spalania zamkniętego ? substancja (czynnik roboczy) może mieć stan gazowy o zmiennym składzie; silnik spalinowy lub silnik gazowy o wewnętrznym źródle ciepła (wewnętrzne spalanie).
Ze względu na ciśnienie w kolektorze ssącym silnika, można wyróżnić:

silniki wolnossące (niedoładowane)
silniki doładowane, które ze względu na ciśnienie w kolektorze ssącym dzieli się na:
silniki niskodoładowane (nadciśnienie 0?0,5 bara)
silniki średniodoładowane (nadciśnienie 0,5?1 bara)
silniki wysokodoładowane (nadciśnienie powyżej 1 bara)
Ze względu na czynnik roboczy (gaz o stałym, jak i zmiennym składzie lub substancja zmieniająca stan skupienia z ciekłego na gazowy) można wyróżnić silniki spalinowe tłokowe, turbinowe oraz odrzutowy.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy#Rodzaje_silnik.C3.B3w_spalinowych


Wikipedia o działaniu gaźnika

Zasada działania gaźnika opiera się na praktycznym zastosowaniu prawa Bernoulliego. Zgodnie z nim w miejscu zwężenia kanału, którym przepływa przez gaźnik powietrze (zwężka Venturiego) powstaje różnica ciśnień (paradoks hydrodynamiczny), która powoduje zasysanie paliwa dostarczanego przez dyszę.

Rysunek przedstawia uproszczony model gaźnika. Powietrze (1) (zasysane przez tłok w czasie suwu ssania) przepływa przez gardziel (zwężkę) gaźnika (2), występujący w przewężeniu gardzieli spadek ciśnienia powietrza powoduje zasysanie paliwa z komory pływakowej (3). Pływak (4) utrzymuje poprzez zawór (5) stały poziom paliwa w komorze pływakowej, zawsze poniżej poziomu wypływu paliwa z dyszy (6) do gardzieli, tak by podczas postoju silnika paliwo nie wypływało z dyszy samoczynnie. Ilość podawanego paliwa zależna jest od prędkości powietrza przepływającego przez gaźnik. Prędkość ta regulowana jest poprzez zmianę otwarcia przepustnicy (7), której wychylenie sterowane jest pedałem przyspieszenia.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ga%C5%BAnik