Warsztaty, mechanika samochodowa i części samochodowe

dbać o niego we właściwy sposób, a składa się na to wiele czynności. Przede wszystkim musimy dbać o niego na co dzień, ale dodatkowo odpowiednio zajmować się nim, gdy ulegnie awarii. Jeśli już do tego dojdzie, należy niezwłocznie

Warsztaty,  mechanika samochodowa i części samochodowe

Jak zachować się, gdy auto odmówi posłuszeństwa?

Każdy z pewnością chciałby, by jego samochód zawsze był sprawny i gotowy do drogi. Aby mogło tak być, musimy oczywiście dbać o niego we właściwy sposób, a składa się na to wiele czynności. Przede wszystkim musimy dbać o niego na co dzień, ale dodatkowo odpowiednio zajmować się nim, gdy ulegnie awarii. Jeśli już do tego dojdzie, należy niezwłocznie udać się do sprawdzonego serwisu i zapewnić sobie usługi najwyższej jakości. Dzięki temu każda awaria zostanie naprawiona szybko i skutecznie, a my unikniemy zbędnych komplikacji oraz niedogodności. Nigdy nie warto podejmować się napraw na własną rękę, ponieważ w ten sposób możemy jedynie pogorszyć sytuację, która i tak jest już dla nas bardzo niekomfortowa.


Dlaczego serwis samochodowy będzie dobrym pomysłem?

Samodzielne naprawy wymagają dużej wiedzy oraz umiejętności, które zdobyć można w konkretnych szkołach lub na kursach. Nie każdy z nas może poszczycić się takimi kwalifikacjami, więc jeśli nasz samochód ulegnie awarii, powinniśmy zdecydowanie zastanowić się czy będziemy w stanie poradzić sobie z tym na własną rękę. Jeśli nie jesteśmy pewni naszych umiejętności, zdecydowanie lepszym pomysłem będzie oddanie auta do specjalnego warsztatu, w którym zajmą się nim specjaliści. W ten sposób zyskamy pewność, że został on powierzony prawdziwym fachowcom i unikniemy zbędnych problemów. Zawsze warto być uważnym, ponieważ często samochód to nasze narzędzie pracy, bez którego trudno będzie nam wykonywać podstawowe obowiązki.


Silnik z tłokiem obrotowym

Silnik z tłokiem obrotowym ? silnik spalinowy, w którym tłok obraca się wewnątrz cylindra. Powstało wiele koncepcji i konstrukcji. Projekt maszyny parowej z wirującym tłokiem opracował już w 1782 r. James Watt. Jeden z projektów silnika spalinowego z tłokiem obrotowym (patent w 1946 r.) stworzył Gustaw Michał Różycki. Jedyną produkowaną i najbardziej znaną konstrukcją jest wynalazek niemieckiego konstruktora Feliksa Wankla (1902-1988). Pierwszy patent Wankel uzyskał w roku 1929, a kolejny w roku 1936.

Silnik Wankla po raz pierwszy zastosowano seryjnie w samochodach NSU Spider ? prezentacja miała miejsce w roku 1963 na salonie samochodowym we Frankfurcie. W roku 1967 firma Mazda, która już w 1961 roku zakupiła licencję od NSU, zaprezentowała sportowy samochód Cosmo Sport z pierwszym silnikiem z dwoma wirnikami. W roku 1968 do produkcji wszedł model NSU Ro 80, także z silnikiem dwukomorowym. Kolejne modele sportowe Mazdy to model RX-7 z 1978 roku, napędzany silnikiem 1,1-litrowym o mocy 105 KM. W połowie lat 80 XX w. Mazda zaprezentowała następne modele z silnikami o mocy 150-200 KM. W 1991 roku moc dwuwirnikowego silnika osiągnęła 250 KM. Ostatni model RX-8 z nowym silnikiem Renesis był produkowany w latach 2003-2012. 22 czerwca 2012 roku Mazda zakończyła produkcję modelu RX-8, który był ostatnim na świecie samochodem z silnikiem Wankla. Tym samym skończyło się zastosowanie silnika Wankla w motoryzacji.

Zaletami silnika Wankla są jego małe rozmiary, mały ciężar oraz spokojny bieg. Jego wady w postaci małej trwałości uszczelnień i dużego zużycia paliwa ograniczyły jego wykorzystanie do samochodów sportowych.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_z_t%C5%82okiem_obrotowym